T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
DENİZLİ / PAMUKKALE - Saadet Erikoğlu İlkokulu

MİSYONUMUZ

MİSYONUMUZ

 

ÖZGÜNLÜK

      Saadet Erikoğlu İlkokulu'nda çocuklarımız önce düşünmeyi öğrenir. Çünkü düşünme, bilgiyi işleyen ve kullanılabilir hale getiren bir araçtır. Bilgi, düşüncenin hammaddesidir. Öğrencilerimiz her duruma, olaya, fikre ve bilgiye değişik açılardan bakabilmeli, hiçbir öğretiyi tabu olarak görmeyerek hepsini sorgulayabilmelidir. Öğrencilerimiz, farklı görüşlerin ve bilgilerin korkuttuğu bireyler olarak değil, bunları en iyiye ulaşma yolunda kullanan aydınlar olarak yetişmelidir. Bilgi, ancak sağlıklı düşünme yolları kullanılmadığında tehlikeli olabilir.

          Okulumuz öğrencisinin ideali, gelenekleri korumak, geçmişteki tüm iyi ve yararlı şeyleri yinelemek kadar, çağdaş yenilikleri keşfederek kendisini, çevresini ve toplumunu daha ileriye taşımaktır. Çocuklarımız düşünerek, kendi fikirlerini oluşturarak, kendi cümlelerini kurarak, daha önceden keşfedilmiş güzel şeyleri daha iyiye taşıyabilecekleri gibi yeni şeyler keşfedebileceklerdir. Çünkü güneş doğduğu sürece bilim, sanat ve sporda keşfedilmeyi bekleyen sonsuz değer var demektir. Bu da, öğrencilerimizin yaratıcı düşünce yollarını benimseyen, nitelikli ve özgün bireyler olarak yetişmesiyle olanaklı olabilir.

 

ZEKA:

"İçinde zekâ olmak şartıyla ne  istersen yapabilirsin..."

(Aristo)

Günümüzde zekânın birçok tanımı yapılmaktadır. Kimine göre zekâ, "bulunulan ortama uyum sağlama yeteneği"dir, kimine göreyse "insanın akıl yürütme, algılama ve yargılama yetilerinin tümü"dür. Tanımları farklı olsa da değişmeyen bir gerçek zekânın geliştirilebildiğidir. Zekâ konusunda bir diğer sorun ve sorumluluk alanı da, var olan gelişmiş zekânın tam performansla ve doğru şekilde kullanılmasıdır.

Okulumuzda çağdaş eğitim yöntemleriyle çocuklarımızın zekâ gelişimlerini en üst düzeye çıkarmak temel misyonlardandır. Ancak zekâ ne kadar fazla olursa olsun, kullanılmadıktan sonra hiçbir işe yaramamaktadır. Üstelik zekânın değişik kollara ayrılabildiği gerçeği de bilinmektedir. Okulumuzda çoklu zekâ yöntemi uygulanır. Çocuklarımıza özgüven verilerek, sosyal etkileşim sağlanarak ve doğru düşünme alışkanlığı kazandırılarak onların potansiyellerini açığa çıkarmalarını ve doğru şekilde kullanmalarını sağlamak da eğitim politikamızın vazgeçilmez bir adımını oluşturmaktadır.

 

 

 


DUYGU:

"Mutlu bir yaşam, kendi doğasıyla uyum içinde olan bir yaşamdır..."

 

(L.A. SENECA)

 

İçinde yaşadığımız yüzyıl ne yazık ki, her şeyin teknolojiye bağımlı olmasına, insanların en kısa ve zahmetsiz yoldan iletişim kurmalarına ve duyguların önemini yitirmesine sahne olan bir dönemdir. Oysaki son bilimsel bulgular EQ (duygusal zekâ) gerçeğini keşfetmiş ve bunun bir insanda bulunması gereken temel nitelik olduğunu ortaya çıkarmıştır. Olumlu duygular beslemek, bunu sanat ya da diğer etkileşim yollarıyla diğer insanlarla paylaşmak, bireyin mutlu olabilmesinin birinci koşuludur.

Okulumuzda şiir ezberlemiş olmak için değildir. Sanat dersleri zorunlu olduğu için yapılmaz. Çocuklarımızın duygusal zekâsına etki eden her ayrıntı, uygun ortamlarda, sevgi unsuru ön plana çıkarılarak, hayal gücünü kullanmaya yönelik, özgürlük bilincini geliştirici şekilde uygulanır. Zekâ ve bilgi, olumlu duyguların rehberliğinde insanlığa faydalı olabilir.  Okulumuzun misyonu insanlığa faydalı duygusal zekâsı gelişmiş, iyi bireyler yetiştirebilmektir.

 

BAŞARI:

"Başarının altın anahtarı çalışmaktan zevk almaktır."

Başarı, sadece sözlüklerde çalışmaktan önce gelir. Ancak çalışmak için güçlü bir motivasyon, belirli ve net bir hedef, uygun ortam ve doğru yöntemler gereklidir. Okulumuzda öğretmenlerimiz, tüm bu şartları sağlamanın yanında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma konusunda öğrenciye rehberlik eder. Öğretmenlerimizin öncelikli işi öğrencilerimize en uygun hedefi belirlemektir.

Ardından öğrencilerde çalışmak ve öğrenmek için güçlü bir istek uyandırılır; onların başarıya giden yolda severek ve isteyerek çalışmaları sağlanır

Okulumuzda başarı rastlantılara bırakılmaz. Her şey belli bir plan ve program doğrultusunda yapılır. Öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre çoklu zekâ teknikleri uygulanır. Öğrenciye göre ödev, çalışma planı ve takviye dersler verilir.  Okulumuzda deneyimli, dinamik ve çağdaş öğretmenler için her öğrenci ayrı bir sorumluluk alanıdır. Çocuklarımızın küçük yaşlardan itibaren başarılı olmayı alışkanlık haline getirmeleri okulumuzun en büyük misyonlarındandır.











Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 21.01.2013 - Güncelleme: 14.03.2023 11:32 - Görüntülenme: 2089
  Beğen | 5  kişi beğendi

Etiketler :
misyon,